/Articole
Articole 2018-02-23T12:50:43+00:00
2302, 2018

Mickey Keenan – Despre Jocul Modelării

Mickey Keenan – Despre Jocul Modelării Conferința Internațională ABA 2018, cel mai mare eveniment din Sud-Estul Europei dedicat analizei aplicate a comportamentului, are loc între 20 și 22 aprilie și aduce din nou la București cei mai valoroși specialiști din țară și de peste hotare pentru trei zile de prelegeri și seminarii cu privire la cele mai noi teorii și practici în domeniu. Mickey Keenan, membru al Societății Britanice de Psihologie și analist comportamental acreditat BCBA, , vine la Conferin ță cu un subiect extrem de interesant: Jocul Modelării. „Intelegerea analizei aplicate a comportamentului implică mult mai mult decât câteva tehnici de schimbare a comportamentului. În prima parte a acestei prezentări, voi vorbi despre situațiile în care oamenii înțeleg greșit analiza aplicată a comportamentului. Cazul  Irlandei ne arată că politica guvernamentală privind autismul se bazează pe o [...]

2102, 2018

Christos K. Nikopoulos : Evaluările comportamentului funcțional și planurile de suport pentru comportamentul din școli

Christos K. Nikopoulos : Evaluările comportamentului funcțional și planurile de suport pentru comportamentul din școli Conferința Internațională ABA 2018, cel mai mare eveniment din Sud-Estul Europei dedicat analizei aplicate a comportamentului, are loc între 20 și 22 aprilie și aduce din nou la București cei mai valoroși specialiști din tară și de peste hotare pentru trei zile de prelegeri și seminarii cu privire la cele mai noi teorii și practici în domeniu. Christos K. Nikopoulos, Doctor în analiza aplicată a comportamentului, prezintă la Conferință o temă extrem de interesantă: Evaluările comportamentului funcțional și planurile de suport pentru comportamentul din școli. Școlile se confruntă cu o mulțime de provocări în procesul de educare a elevilor. Pe lângă responsabilitatea de a-i învăța pe copii în mod eficient cunoștințele academice precum matematică, știință,  alfabetizare, artă, scris și citit, educatorii se [...]

1602, 2018

Lorenzo Todone: Comunicarea funcțională prin intermediul tabletelor cu dispozitive de generare a vorbirii pentru adolescenții cu autism. Puncte forte şi limite

Lorenzo Todone: Comunicarea funcțională prin intermediul tabletelor cu dispozitive de generare a vorbirii pentru adolescenții cu autism. Puncte forte şi limite Conferința Internațională ABA 2018, cel mai mare eveniment din Sud-Estul Europei dedicat analizei aplicate a comportamentului, are loc între 20 și 22 aprilie și aduce din nou la București cei mai valoroși specialiști din tară și de peste hotare pentru trei zile de prelegeri și seminarii cu privire la cele mai noi teorii și practici în domeniu. Lorenzo Todone, vice-președintele   SIACSA (Asociația pentru analiză aplicată şi experimentală din Italia), vine la Conferintă cu un subiect extrem de interesant: Comunicarea funcțională prin intermediul tabletelor cu dispozitive de generare a vorbirii pentru adolescenții cu autism. Puncte forte şi limite. Se estimează că 25 până la 61% dintre persoanele cu autism nu reușesc să dezvolte comunicarea funcțională (Weitz et [...]

1402, 2018

Robert Mellon: Schimbarea autocontrolului aversiv. De ce ne amenintam si ne denigram?

Robert Mellon: Schimbarea autocontrolului aversiv. De ce ne amenintam si ne denigram? Conferința Internațională ABA 2018, cel mai mare eveniment din Sud-Estul Europei dedicat analizei aplicate a comportamentului, are loc între 20 și 22 aprilie și aduce din nou la București cei mai valoroși specialiști din tară și de peste hotare pentru trei zile de prelegeri și seminarii cu privire la cele mai noi teorii și practici în domeniu. Robert Mellon conduce Departamentul de Psihologie de la Universitatea Panteion din Atena și va vorbi la Conferința Internațională ABA pe tema "Schimbarea autocontrolului aversiv. De ce ne amenințăm și ne denigrăm?" Multe dintre așa numitele tulburări psihologice sunt caracterizate de o frecvență ridicată de generare și menținere a unor evenimente aversive observate personal, care includ fantazarea sau perceperea unor imagini tulburătoare, în absența lucrului văzut; mustrarea [...]

902, 2018

Date și statistici despre autism

Date și statistici despre autism Te invităm să citești câteva date și statistici despre autism , foarte interesante pentru privirea de ansamblu. Prevalență: -         Aproximativ 1 din 68 de copii este diagnosticat cu tulburare de spectru autist, date estimate de către CD’s Autism and Developmental Monitoring (ADDM) Network. -         Tulburarea de spectru autist apare în cadrul tuturor raselor, etniilor și grupurilor socio-economice. -         Tulburarea de spectru autist este de 4,5 ori mai des întâlnită la băieți decât la fete (1-42 băieți față de 1-189 fete). -         Studiile din Asia și America de Nord au identificat o prevalență a tulburării de spectru autist între 1% și 2% din populație. -         Aproximativ 1 din 6 copii din Statele Unite este diagnosticat că având o tulburare care poate să varieze de la ușor la sever. An Anul nasterii [...]

602, 2018

Percepţia profesorului referitoare la nevoile elevului şi implicaţiile acesteia pentru un sprijin comportamental pozitiv

Construit pe ideea de prevenţie, Programul de sprijin comportamental pozitiv necesită din partea şcolilor ca acestea să-şi restructureze sistemele de disciplină, pentru a oferi nivele universale, ţintite şi intensive de sprijin pentru a încuraja dezvoltarea socială, emoţională şi comportamentală a tuturor elevilor. Sprijinul universal promovează un climat pozitiv în şcoală în care toţi elevii învaţă în mod activ care sunt aşteptările comportamentale şi sunt răsplătiţi pentru comportamente corespunzătoare. Un sprijin suplimentar se oferă la nivel ţintit pentru cei care răspund insuficient la sprijinul universal şi se implementează mijloace de sprijin intensiv pentru elevii cu nevoi comportamentale, emoţionale şi sociale individualizate. Aplicate la mediul clasei, componente principale ale PSCPS includ definirea clară a aşteptărilor clasei, predarea directă şi încurajarea acestor aşteptări, definirea consecinţelor efective şi aplicarea unui model colaborativ de rezolvare a problemelor pentru a identifica [...]

3001, 2018

Sprijinul comportamentul pozitiv generalizat în şcoală

Sprijinul comportamentul pozitiv generalizat în şcoală Mulţi copii preşcolari care manifestă comportamente problemă vor continua să aibă acest tip de dificultati si în şcoala primara(Campbell, 1998). Copiii preşcolari cu cel mai mare risc şi probleme permanente de comportament sunt cei cu modele externalizate de comportament (de ex., agresiune, hiperactivitate), deficite de socializare şi contexte familiale adverse (Stormont,1998; Walker, Colvin & Ramsey, 1995). Astfel, copiii cu cel mai mare risc sunt cei deficienţi în generarea unui comportament social dezirabil şi care nu au şansa de a primi un sprijin adecvat constant în mediul lor familial pentru schimbarea comportamentului. Deşi s-au făcut cercetări extinse în privinţa indicilor timpurii ai problemelor comportamentale la copii (a se vedea Campbell, 1998; Stormont, 2002; Webster-Stratton, 1997), mai puţine cercetări s-au realizat cu privire la factorii de sprijin în mediul copilăriei mici [...]

2601, 2018

Despre sistemul de tokeni folosit la școală

Despre sistemul de tokeni folosit la școală Întărirea comportamentelor pozitive ale elevilor și recompensarea acestora este cea mai importantă strategie pe care o putem folosi pentru: creșterea motivației de a participa la lecții,  modelarea comportamentelor, creșterea performanțelor școlare, diminuarea comportamentelor inadecvate, toate cu sistemul de tokeni Ce este sistemul de tokeni? Cu ajutorul sistemului de tokeni, fiecare elev câștigă un simbol (token) pentru unul sau mai multe comportamente pozitive pe care profesorul dorește să le crească. După acumularea unui număr de tokeni, elevul îi poate schimba cu obiecte, activități preferate sau alte recompense stabilite pentru clasă. Oferirea unei recompense imediate nu este întotdeauna posibilă. Sistemul de tokeni permite elevului să progreseze spre a obține recompensa după un timp. Un token poate fi orice: o bulină colorată, imagini, abțibilduri, jetoane. Pentru a funcționa, tokenii trebuie să [...]

2401, 2018

Cum abordăm comportamentele inadecvate ale copiilor

Cum abordăm comportamentele inadecvate ale copiilor Comportamentele inadecvate ale copiilor au fost intodeauna o mare încercare pentru profesori, părinți sau educatori. Care este cea mai bună metodă de abordare a acestora? Ignorăm copilul? Îl pedespsim? Încercam să-i acordăm mai multă atenție? Cel mai probabil fiecare din aceste variante poate să fie răspunsul. Comportamentele inadecvate ale copiilor transmit întotdeauna ceva. Atât timp cât identificăm ce anume, cu siguranță vom obține cea mai bună soluție pentru diminuarea acestora. În anailza aplicată a comportamentului, atunci când vrem să ducem un comportament la extictie, știm că, înainte de toate, trebuie să identificăm care este funcția acestui comportament și apoi să alegem cea mai bună metodă pentru abordarea acestuia. Acest articol oferă câteva sugestii pentru a putea gestiona mai bine comportamentele dificile ale copiilor. Redirecționați atenția copilului spre altceva.  Uneori [...]

1101, 2018

Rolul consilerului școlar – Tot ce trebuie să știi

Rolul consilerului școlar – Tot ce trebuie să știi Consilierul şcolar este un specialist în educaţie care planifică şi desfăşoară activităţi de consiliere educaţională individuală sau de grup care au drept obiectiv adaptarea elevului la probleme specifice mediului şcolar. Implementează programele de educaţie  care isi au drept scop  scopul formarea  de competenţe în domeniile vizate prin aria curriculară “Consiliere şi orientare”. Organizează programe extracurriculare de orientare vocaţională. Promovează şi implementează programele de educaţie pentru sănătate care vizează formarea şi dezvoltarea la elevi a abilităţilor de management al stilului de viaţă. Consilierul şcolar realizează următoarele sarcini: - analizează problemele specifice mediului şcolar: adaptare şcolară, motivaţie şcolară, deprinderi de studiu, absenteism, eşec şi abandon şcolar etc.; - observă şi evaluează performanţa şcolară, comportamentul şi dezvoltarea elevului, utilizând metode şi instrumente specifice consilierului şcolar; - identifică problemele de [...]