1410, 2017

Ultramaratonistul Andrei Gligor aleargă pentru copiii cu autism din ATCA!

Andrei Gligor a început să alerge pe distanțe lungi în 2011 iar de atunci și-a dat seama că poate face multe pentru cei din jurul său.

Are 40 de ani, lucrează în domeniul IT și este pasionat de sport. A început să alerge maratoane de șosea atât în țară cât și în străinătate, maratoane și ultramaratoane montane, curse de triatlon, Ironman și de curând una dintre cele mai dificile curse de andurantă din lume, Marathon des Sables-250km de alergare în deșertul Marocan.

Duminică, Andrei aleargă la Maratonul Internațional București pentru 139 de copii diagnosticați cu autism din ATCA. Oricune poate dona, iar donațiile inseamnă ore de terapie pentru acești copii.

Ultima provocare a reprezentat-o Grand to Grand Ultra 273km unde a ocupat locul 7 la general și 2 la categoria de varstă.

Andrei Gligor a fost invitat la Antena […]

1310, 2017

Intervenția timpurie în TSA

Decenii întregi de studii riguroase arată că experiențele timpurii ale copiilor joacă un rol critic în dezvoltarea creierului acestora. Intervenția timpurie în TSA este extrem de importantă . Centrul pentru dezvoltarea copiilor din cadrul Universității Harvard a sumarizat astfel acest studiu:

–      Circuitele neuronale, care crează baza pentru procesul de învățare, pentru comportament și sănătate sunt mult mai flexibile sau “plastice” în primii 3 ani de viață. După aceea, ele devin mult mai greu de schimbat;

–      Stresul “toxic” persistent, cum ar fi neajunsuri materiale, abuzul și neglijarea sau depresia severă post partum pot deteriora dezvoltarea creierului, conducând la probleme pe tot parcursul vieții în procesul de învățare, probleme care se vor răsfrânge și în comportament și sănătatea psihică și fizică;

–      Creierul este întărit/fortificat de experiențe timpurii pozitive, în special de relații stabile alături de adulți iubitori și […]

1110, 2017

Confruntarea cu autismul – Minți frumoase, irosite! Cum să nu risipiți potențialul persoanelor cu autism

În 1970, în America, un copil din 14.000 era diagnosticat cu autism. Estimarea actuală este 1 la 68 sau 1 din 42 la băieti. Estimări la fel de mari se găsesc și în alte tări bogate: un studiu efectuat în Coreea de Sud a constatat că 1 din 38 de copii a fost afectat. Autismul este o afecțiune a creierului asociată cu puține abilităti sociale. Are un spectru larg de simptome, de la comportament obsesiv pană la hipersensibilitate auditivă, vizuală sau a altor stimulente senzoriale, a căror severitate variază de la un nivel moderat pană la cele foarte severe. De asemenea, gama de consecințe este vastă. Pe de o parte, autismul unui cercetător în domeniul informaticii abia poate fi vizibil; pe de altă parte, un sfert din copiii cu autism nu vorbesc.

Autismul este o afecțiune […]

610, 2017

Un capitol încheiat. Până vei ajunge să te simți mai bine…

Când luăm decizia de a divorța, știind că este cea mai rațională alegere, habar nu avem ce ne așteaptă, chiar dacă pare un capitol încheiat.

Desigur, veți spune că ați făcut un plan, că v-ați organizat, că ați luat în calcul toate schimbările și oricum altfel nu se mai poate.

Oricât de bine ați construit scenariile pentru noul statut de om despărțit sau divorțat, realitatea este mereu surprinzătoare. Și nu neapărat în sensul bun.

Acesta este un caz fericit, cel în care reușești să-ți pui gândurile în ordine.

Ce se întâmplă atunci când nu este nici decizia ta și nici una comună? Pur și simplu ești lăsat singur.

Dar atunci când există un copil sau mai mulți?

Dar atunci când copilul tău are un diagnostic?

Indiferent de motivul despărțirii, acest pas este dificil. Viața ta și a copilului tău se vor schimba.

Pierzi […]

410, 2017

Importanţa abilităţilor de imitaţie la copiii cu autism

Abilităţile imitaţie la copiii cu autism sunt foarte importante.  Copiii cu autism prezintă deficite majore pe aria abilităţilor imitative.

Aceste deficite apar in cadrul unor contexte variate precum :

imitarea cu obiect şi fără obiect a mişcărilor corpului,
utilizarea funcţională şi simbolică a obiectelor,
vocalizările,
expresiile faciale.

În cazul copiilor neurotipici, imitaţia apare în copilăria timpurie şi are două funcţii importante în evoluţia lor. Una dintre ele este funcţia de învăţare, prin care copiii dobândesc abilităţi şi cunoştinţe noi, şi care joaca un rol important in evoluţia lor cognitivă. A doua funcţie  este cea socială, prin care aceştia se angajează în schimburi sociale şi emoţionale cu ceilalţi oameni şi îşi dezvoltă comportamentele de comunicare socială : limbajul, jocul, atenţia împărtăşită. Acest rol important al imitaţiei în dezvoltare  precum şi specificitatea deficitului de imitaţie în cazul Tulburarii de […]

310, 2017

Cum ajută tehnologia în terapia copiilor cu autism

Tehnologia reprezintă pentru mulți o afacere, însă majoritatea o consideră o distracție. Ceea ce nu știam este faptul că tehnologia poate fi și tratament în terapia copiilor cu autism.

Autismul este o afecțiune de natură neurobiologică, ce face dificilă comunicarea și menținerea unei relații cu cei din jur.

Jurnaliștii de la Antena 3 au realizat un material în Centrele ATCA despre micuțul Remus, care face terapie de mai bine de un an de zile.

Remus o place pe Raluca, terapeutul care se joacă mereu cu el. Jocul are însă un scop clar.

„Am avut succes cu utilizarea tabletei pentru dezvoltarea limbajului la copiii nonverbali. Faptul că le pui cântecele și sunete i-a făcut să se deblocheze și să înceapă să vorbească.”, spune terapeutul Raluca Anghel.

„Majoritatea copiilor pe care îi avem în acest moment în programe de terapie în cadrul […]

2909, 2017

Povestea lui Ethan: Privind viitorul unui copil cu autism

Astăzi îți prezentăm povestea lui Ethan, un tânăr cu autism care a reușit să își surprindă părinții și să evolueze atunci când nimeni nu se aștepta.  Iata ce povesteşte mama lui.

„Pe măsură ce limitele fiului meu deveniseră mai clare, mi-a fost tot mai greu în fiecare an să scriu o declarație de viziune pentru planul său individual de educație. Apoi, el ne-a arătat cum.

Cum ai putea să scrii despre o viaţă fericită pe care speri că o va avea copilul tău, când ţie îţi este greu să ţi-o imaginezi?

Timp de 18 ani, în fiecare an, mi-a fost frică de perioada în care trebuia să scriem declaraţia de viziune, pentru fiul nostru Ethan. El are autism şi, ca orice părinte al unui copil cu nevoi speciale, această întâlnire anuală cu echipa de lucru poate fi emoţionantă […]

2709, 2017

Declarație în exclusivitate pentru România – Dr. Epstein: “Fiecare persoană își poate atinge potențialul maxim cu ajutorul științei comportamentale”

”Atunci când vrei să pornești într-o nouă direcție pentru a avea o viață mai bună, încearcă cele 3 reguli: modifică-ți mediul, monitorizează-ți comportamentul și fă o promisiune altei persoane că îți vei schimba comportamentul. Cel mai bun mod în care un psiholog își poate ajuta clienții este să-i învețe să se ajute singuri. Fiecare persoană își poate atinge potențialul maxim cu ajutorul științei comportamentale”, este una dintre concluziile prezentate de Dr. Robert Epstein, psiholog american de renume mondial, care a susținut în premieră la București Workshopul Internațional de Psihologie și Behaviorism.  Evenimentul a fost organizat de ATCA – Asociația de Terapie Comportamentală Aplicată, în parteneriat cu Facultatea de Psihologie și Științele Educației, U.B., Departamentul de Psihopedagogie Specială.

Dr. Epstein a vorbit despre cum creativitatea “nu este magică și nici misterioasă. În spatele creativității există principii științifice […]

2709, 2017

Ce să nu spui niciodată unui părinte care are un copil cu autism!

Pe măsură ce incidența autismului la copii crește, multe persoane își dau seama că stau de vorbă cu părinți ai căror copii au autism și nu știu ce să le spună. Ce spui unui părinte care are un copil cu autism?

Oamenii sunt buni și vor să rostească ceea ce trebuie, vor să încurajeze și vor să ofere speranță, însă unele cuvinte nu sunt tocmai potrivite. Iată care sunt lucrurile pe care nu ar trebui să le spui niciodată unui părinte care are un copil cu autism.

„Nu poate fi autist pentru că…”

Părinții au auzit deja milioane de motive pentru care copilul lor nu poate suferi de autism atunci când era în procesul de diagnosticare. În plus, deja au petrecut luni întregi încercând să se convingă și pe ei înșiși că nu este așa. Autismul […]

2209, 2017

Ce este analiza funcţională a comportamentului?

Analiza funcţională a comportamentului este o metodă folosită pentru a identifica funcţia comportamentelor inadecvate şi pentru a obţine informaţii privind variabilele legate de manifestarea acestor comportamente, acesta reprezentând şi un prim avantaj al metodei.

Comportamentele pot avea 4 funcţii:

Funcţia de atenţie
Funcţia de scăpare din sarcina
Funcţia de evitare a sarcinii
Funcţia de autostimulare

Interviul comportamental reprezintă primul pas în evaluare. Scopul acestuia este de a procura informaţii despre comportamentul problema, antecedente şi consecinţe. Informaţiile necesare realizării acestui tip de interviu sunt legate de descrieri ale comportamentului şi anume: când, unde, cu cine şi cât de des se exteriorizează aceste comportamente, cât şi informaţii despre ce s-a întâmplat înainte de manifestarea comportamentului (antecedente), comportamentul propriu-zis şi cum reacţionează ceilalţi în prezenţa acestui comportament (consecinţele). În aceeaşi măsură, cu ajutorul interviului putem identifica anumite obiecte şi activităţi […]