1808, 2017

ATCA organizează cursuri de dezvoltare personală pentru părinți

Un nou grup de suport începe din luna septembrie în cadrul ATCA, susținut de psihoterapeutul Andreea Cosmaciuc.

Întâlnirile vor fi stabilite o dată la două săptămâni iar grupul va fi unul format inițial și menținut pe parcursul celor 10 întâlniri, obținând astfel un cadru securizant pentru fiecare.

Cursul de dezvoltare personală reprezintă un suport și o resursă pentru fiecare părinte implicat, facilitând accesul la o paletă largă de perspective. Se adresează oricui vrea să devină o versiune mai bună a lui însuși.

Parcurgerea lui are multiple beneficii.

“Vei reuși să te detensionezi, să te exprimi emoțional, să-ți descoperi potențialul și să-ți crești abilitățile de comunicare.

Îți vei identifica resursele și vei găsi acele soluții realiste, optime și responsabile. Vei observa cum îți poți lărgi zona de confort, ducând astfel la capacitatea de a face față mai bine schimbărilor. Toate […]

1608, 2017

Direcția Generală de Asistență Socială a Municipiului București acordă stimulente financiare pentru copiii cu handicap!

Dosarele se depun începând cu data de 01 august 2017.

Cine beneficiază de stimulentul financiar pentru copiii cu handicap

Pentru a beneficia de stimulentul financiar în valoare de 1000 lei/lunar acordat copiilor încadraţi în oricare dintre cele 4 grade de handicap, părinții/reprezentantul legal al copilului se vor prezenta cu următoarele acte în original (actele vor fi scante şi/sau fotocopiate la locaţie, deci nu e nevoie să veniţi dumneavoastră cu copiile):

1. Cerere tip de solicitare a acestui drept, care poate fi completată la locaţia de depunere sau poate fi descărcată de pe site-ul www.dgas.ro;

2. Certificat de naștere al copilului (pentru copiii până în 14 ani), original;

3. Actul de identitate al reprezentantului legal, original;

4. Actul de identitate al celuilalt părinte, original; dacă acesta este decedat, certificatul de deces, original; dacă este divorțat, hotărârea de divorţ definitivă şi irevocabilă, original;

5. […]

1608, 2017

Copiii care au învins autismul – Partea a III-a: Matt Tremblay, adolescentul îndrăgostit de tenis și trompetă!

Continuăm  seria de articole preluată din New York Times în care se povesteşte despre copiii care au reuşit să învingă autismul.

Matt Tremblay a primit diagnosticul de autism la vârsta de 2 ani și a început să facă terapie pentru vorbire, ocupațională și fizică până la vârstă de 8 ani. Însă nu a făcut niciodată terapie comportamentală pentru că medicul nu i-a sugerat-o niciodată mamei iar școlile din New York nu o ofereau.

Abilitatea de vorbire a lui Matt s-a îmbunătățit prima, însă toate celelalte semne au persistat. A rămas obsedat de precizie și ordine. Îi plăcea să rețină toate programele și întâlnirile tuturor celor cinci membri ai familiei, știind unde trebuie să fie fiecare și când. Calcula chiar și când fiecare dintre ei trebuia să plece din casă.

Câștigurile cognitive și comportamentale au urmat celor de vorbire, […]

908, 2017

Copiii care au învins autismul – Partea a II-a! Povestea lui Mark Macluskie, puştiul pasionat de robotică!

Am început data trecută o serie de articole preluată din New York Times în care se povesteşte despre copiii care au reuşit să învingă autismul.

Astăzi vorbim despre Mark Macluskie!

Este un puşti vesel de 16 ani care a luat parte la studii şi care nu mai are autism. Îşi petrece timpul liber jucând jocuri video, construind roboţi, scriind coduri pe computer şi jucându-se cu prietenii săi într-un parc din apropierea casei sale din Phoenix. În plus, găzduieşte un show radio săptămânal pe internet, numit “Tech Team”, care are 32.000 de ascultători. În timpul programului, el şi prietenul său vorbesc despre ştiri din tehnologie, spun glume şi au rubrici permanente.

Chiar dacă acum pare un puşti normal, a avut nevoie de ani de muncă pentru a ajunge aici. Chiar înainte de a împlini vârsta de 3 ani a […]

208, 2017

Copiii care au învins autismul – Partea I ! Povestea evoluției lui B., băiețelul care a depășit toate barierele!

La început, totul părea în regulă cu băiețelul lui L. Atingea fiecare treaptă de dezvoltare și se bucura de fiecare descoperire pe care o făcea. Însă, în jurul vârstei de 12 luni, B. a început să stagneze iar până la vârsta de 2 ani se retrăsese deja în lumea lui. Nu mai făcea contact vizual, nu mai părea să audă, nu mai părea să înțeleagă cuvintele pe care le rostise cândva. Începuse să aibă accese de furie.

“Era acest băiețel fericit. Dintr-o dată, a început să se ofilească, să nu mai fie el. Nici măcar nu pot să-mi descriu tristețea. A fost ceva de nesuportat”, povestește L., care și-l dorea înapoi pe băiețelul ei vesel.

Câteva luni mai târziu, B. a primit diagnosticul de autism. Părinții au fost devastați. Curând, însă, L. a mers la o conferință […]

2607, 2017

Acesta este Lego, cățelul care alungă coșmarurile micuțului cu autism Tupper!

Tupper Dunlop trăiește în Winnipeg, Canada, și suferă de tulburare din spectrul autist. Iar el este Lego, cățelul care alungă coșmarurile.

Atunci când avea 2 ani, nu putea susține un contact vizual, nu știa să răspundă la nume și nu putea comunica deloc verbal. Dormea doar în reprize de câte 45 de minute și între 3 și 6 ore în total. Între reprizele de somn plângea, urla, se lovea cu capul de pereți și de podea pentru că nu știa cum să se calmeze și cum să exprime ceea ce simte.

Însă atunci a apărut Lego în viața lui, un labrador care este câine de terapie asistată pentru copiii cu autism.

“Ideea unul câine de terapie în viața lui Tupper a venit atunci când ne-am dat seama că iubește animalele. Aveam un prieten care venea mereu la noi împreună […]

1907, 2017

300 de copii cu autism vor fi monitorizați și evaluați în timp real cu ajutorul unei aplicații mobile

Printr-o aplicație mobilă integrată, dezvoltată în cadrul proiectului „Connecting for children with autism”, 300 de copii cu autism din București, Ilfov și Suceava vor fi monitorizați în timp real pe durata terapiei și a procesului de recuperare, ceea ce va permite integrarea lor mai ușoară în sistemul educațional. Planificată să se deruleze pe o perioadă de un an, până în iunie 2018, inițiativa a fost lansată de Asociaţia Help Autism, în parteneriat cu Asociaţia de Terapie Comportamentală Aplicată – ATCA şi Asociaţia New Odyssey și este cofinanțată de Fundaţia Vodafone România, cu aproximativ 320.000 de lei, prin programul Connecting for Good 2017. Bugetul total al proiectului este de aproape 600.000 de lei.

Soluția mobilă va permite conectarea permanentă a membrilor echipei implicate în terapia și recuperarea copiilor, echipă formată din medic, psiholog, asistent social, părinte și […]

1907, 2017

Tulburările de alimentație în cazul copiilor cu autism

Tulburările de alimentație ale copiilor pot avea multiple forme și uneori pot duce la probleme de sănătate grave (subnutriția și întârzierea în dezvoltarea fizică și psihică). Este foarte important să identificăm timpuriu problema de alimentație și să intervenim eficient asupra acesteia pentru a putea preveni eventualele consecințe negative asupra sănătății copilului. Pe lângă problemele medicale , familiile ce au un copil cu o tulburare de alimentație pot întâmpina și dificultăți de natură socială, cum ar fi faptul că nu pot lua masa la restaurant sau nu pot merge în vacanțe .

Statisticile ne arată că 25% dintre copiii neurotipici au o tulburare de alimentație și până la 80% dintre copiii cu tulburări de dezvoltare au și o tulburare de alimentație.

Cele mai des întâlnite probleme de alimentație sunt:

Refuzul mâncării solide sau a lichidelor
Selectivitatea legată de […]

1207, 2017

Managementul personal în cazul copiilor cu autism

Majoritatea copiilor cu autism întâmpină dificultăți semnificative în dobândirea autocontrolului și dezvoltarea conceptului de sine; este dificil pentru o persoană cu autism să își controleze comportamentele neadecvate și să acționeze corect în situațiile sociale, atunci când sunt așteptate anumite comportamente de interacțiune sociale.

Este vital ca terapia, la nivel avansat, să se focuseze asupra dezvoltării autocontrolului și independenței persoanei cu autism.

Intervențiile pentru managementul personal ajută persoanele cu tulburări din spectrul autist (TSA) să învețe cum să își monitorizeze independent comportamentele și să acționeze în diferite situații (acasă, la școala și în comunitate). Prin aceste intervenții, persoanele cu TSA sunt învățate să facă diferența între comportamentele corespunzătoare și cele necorespunzătoare, să își monitorizeze atent și să își înregistreze comportamentele și să se recompenseze pentru comportamentul lor adecvat. Odată cu atingerea unei fluențe a sistemului de management personal […]

507, 2017

Jocuri potrivite pentru copiii cu autism

Jocul este important pentru dezvoltarea imaginației și creativității oricărui copil. Acesta este o parte importantă din dezvoltarea copilului, una naturală. Copilul se bucură atunci când se joacă alături de ceilalți copii și își găsește modalități noi de comunicare, atât verbală cât și nonverbală.

Modul de a se juca al copiilor cu TSA este uneori stângaci, adesea neobișnuit , diferit, existând un joc de rol absent sau puțin dezvoltat. Copiii cu tulburare din spectru autist se pot juca repetitiv cu o singură jucărie sau un element( ex: roata unei mașini).

Cum putem interveni în jocul acestor micuți și astfel să devenim parteneri de joacă?

Pentru fiecare copil, jocul poate avea mai multe funcții: învățare, distracție, exerciții, stimularea abilităților însușite. Cu ajutorul jocului se testează funcționalitatea obiectelor, explorarea mediului dezvoltarea curiozității , imaginației.

Învârtitul roții unei mașini poate să pară plictisitor […]