/Articole
Articole 2018-02-23T12:50:43+00:00
1804, 2018

Părintele co-terapeut sau activități pentru părinți și copii

Având în vedere faptul că părinții își petrec mult timp cu copiii diagnosticați cu tulburări de  spectru autist(TSA), sindromul Down sau alte tulburari de dezvoltare, este important ca aceștia să învețe modalități de abordare a situației, deoarece  asa îi pot ajuta pe copii sa depaseasca provocarile care pot interveni pe parcursul procesului de învățare. Potrivit Centrului pentru Controlul Bolilor, oferind un mediu de îngrijire în care copilul se simte în siguranță și iubit face o mare diferență. Implicarea și petrecerea timpului cu copilul, fie prin joc, cântând, citind sau socializând, poate aduce o mare diferență în viața micuțului. Crearea unui  mediu de învățare prielnic , îmbogățit  mai apoi  cu ajutorul câtorva sfaturi pentru a vă ajuta, vor influența categoric in bine mediul de invatare pentru copilul dumneavoastra. Există diferite tipuri de materiale de tip "do-it-yourself" [...]

1304, 2018

Tulburarea dezintegrativa a copilăriei – Diagnosticare, simptome, tratament și prognoză

Această tulburare complexă, Tulburarea dezintegrativa a copilăriei, care este inclusă în tulburarea de spectru autist  (TSA), este, de asemenea, cunoscută sub numele de sindrom Heller, Dementia Infantilis și Disintegrative Infantilis. Este un diagnostic grav care se caracterizează printr-o dezvoltare tipica a copilului in primii 2 ani din viata, urmată de o pierdere treptată a limbajului, a abilităților sociale și motorii înainte de vârsta de zece ani. Tulburarea de dezintegrare a copilului sau CDD este foarte rară, aparând cu o prevalență de 2 din 100000 de copii. (Fombonne, 2009) Ca aproape toate celelalte clasificări din spectrul autist, cauza acestei  tulburării  nu este cunoscută. Studiile arată că aproape 50% dintre copiii diagnosticați cu CDD au un circuit normal atunci cand se efectueaza electroencefalogramă, ceea ce sugerează că CDD are un caracter neurobiologic. (Kurita, 2004) Copiii cu CDD [...]

1104, 2018

Sindromul Rett – Simptome, cause și tratament

Sindromul Rett este cea mai grava forma a tulburarilor de spectru autist . Ceea ce face ca acest sindrom  să fie diferit în rândul celorlalte clasificări din TSA este acela că este diagnosticat aproape exclusiv la fetițe. Primele sale simptome pot apărea la un copil la vârsta de șase până la optsprezece luni. Tulburarea progresează încet până în adolescență. Copiii diagnosticați au o dezvoltare normală în primele luni de viață până când apar simptomele tulburării. Simptomele observate de obicei sunt  hipotonia mâinilor și a picioarelor , plânsul neîncetat și dispariția evidentă a abilităților dobândite anterior. Este dificil să experimenteze, dar dacă au reușit să vorbească câteva cuvinte sau să meargă mai mulți pași înainte de apariția simptomelor, un copil cu sindromul Rett își va pierde treptat abilitățile pe care le-a câștigat și, în timp, pot [...]

504, 2018

Copiii furioși – Ce este de făcut?

Atunci când un copil - chiar și un copil mic – are un tantrum și devine agresiv, poate prezenta un risc serios pentru el și pentru alții, inclusiv părinți și frați. Copiii furioși – Ce este de făcut? Nu este neobișnuit ca prichindeii care au probleme să nu reuseasca sa-si coordoneze propriile  emoții si  să-și piardă controlul și să-și îndrume suferința spre parinti, țipând și blestemând, aruncând obiecte periculoase sau lovind și mușcând. Poate fi o experiență înfricoșătoare și stresantă, atat pentru parinți, cât și pentru cei mici . De obicei, după un asemena episod, majoritatea copiilor se simt destul de prost pentru felul în care s-au comportat. Este util să înțelegeți întâi că, atunci cand aveti de-a face cu astfel de comportamente, principala soluționare este comunicarea. Un copil care se află într-un tantrum adevărat [...]

304, 2018

Autismul și autostimularile

Toată lumea are intr-o mai mica sau mai mare masura o oarecare autostimulare. Fie ca ne invartim parul pe degete sau ca ne roadem unghiile, toate aceste activitati sunt considerate ca fiind comportamente de autostimulare. Ce este autostimularea? Este un comportament asociat cel mai frecvent cu autismul. DSM-5 include stimularea ca parte a criteriilor de diagnostic pentru tulburarea de spectru autist: "mișcări motorii stereotipice sau repetitive, utilizarea obiectelor sau vorbirea". De asemenea, se spune că "simptomele cauzează o afectare semnificativă clinic la nivel social, ocupațional sau alta  zona importanta  de funcționare ". Aceasta este diferența dintre stimularea autistă și stimularea tipică: atunci când stimularea interferează cu activitățile de zi cu zi și previne învățarea, este adesea un simptom al autismului. Întrebarea greșită "Cum putem opri autostimularile?" Aceasta este de obicei prima întrebare pe care părinții [...]

3003, 2018

Abilitățile sociale în cadrul tulburărilor de spectru autist (TSA)

Copiii cu tulburări de spectru autist își dezvoltă mai lent acele abilități sociale care permit înțelegerea regulilor, a cerințelor sociale și a normelor de grup. Abordarea acestei probleme reprezintă o provocare în intervenție, însă există strategii eficiente prin care îi putem învăța pe copii să-și facă prieteni și să aibă o viață socială pozitivă, precum jocurile de rol, modelarea video sau scenariile sociale. Abilitățile sociale îl vor ajuta pe copil să învețe cum să se comporte în diferite situații-de la modul în care să poarte o conversație, la cum să se joace cu prietenii la școală. Îl pot ajuta pe copil să-și facă prieteni, să învețe de la ei, să dezvolte interese sau hobby-uri noi și să-și structureze relațiile de familie. Ce fel de abilități sociale sunt necesare copilului? abilități de joc-de exemplu, să împartă [...]

2703, 2018

De ce au copiii nevoie de reguli?

Fie că este un copil care și-a aruncat în mod deliberat farfuria de spaghete pe podea sau un copil mai în vârstă, care nu se mai poate opri din a cere încă o poveste înainte de culcare, se pare că copiii noștri provoacă în mod repetat limitele pe care le-am stabilit. Nu este de mirare că atât de mulți părinți se descurajează în ceea ce privește stabilirea - și punerea în aplicare - a limitelor și chiar pun la îndoială dacă merită efortul. Dar structura și regulile nu numai că ușurează creșterea copiilor, ci sunt esențiale. Încercarea de a crește un copil responsabil, cooperativ, fără limite adecvate vârstei, este ca și cum ați încerca să creșteți un pește de aur în afara acvariului. Departe de a spulbera spiritul, regulile sunt necesare pentru ca copiii să [...]

2303, 2018

Alegerea activităților și formarea abilităților copiilor de a lua decizii

Crearea oportunităților de a alege este o strategie eficientă, atât pentru a crește motivația și participarea activă a copiilor în activități, cât și pentru a reduce comportamentele problematice și a dezvolta libertatea personală. Gândiți-vă la deciziile pe care le luăm în fiecare zi: decidem la ce oră să ne trezim, dacă să mâncăm cereale sau fructe dimineața, să bem cafea sau suc, ce haine să purtăm, dacă să ne uităm la un film sau să citim o carte. Libertatea de exprimare a dorințelor și controlul asupra deciziilor sunt însă extrem de limitate în cazul persoanelor cu tulburări de dezvoltare. Alegerile reprezintă expresia preferințelor individului, a autonomiei și libertății acestuia. Așadar, este esențial să-i ajutăm pe copii să dezvolte abilitatea de a alege! De cele mai multe ori, copiilor cu autism le lipsesc abilitățile necesare pentru [...]

2103, 2018

Cum să-l ajuți pe copilul cu autism să doarmă toată noaptea

În primele luni de viață, bebelușii își formează o rutină atât a somnului, cât și a trezitului. În mod gradual, ei își reduc perioadele de somn din timpul zilei și încep să doarmă doarmă toată noaptea. Există totuși cazuri multiple în care anumiți copii pot să aibă dificultăți, fie să adoarmă fie să doarmă pe tot parcursul nopții. Tulburările de somn sunt destul de des întâlnite în rândul copiilor cu TSA. Cercetătorii estimează că între 40% și 80% dintre copiii cu TSA au o anumită tulburare de somn.  Cele mai des întâlnite sunt: -              Dificultăți de adormire -              Rutină de somn inconstantă -              Neliniște și somn neodihnitor -              Trezit prea matinal sau de mai multe ori pe parcursul nopții Lipsa somnului poate să afecteze nu doar copilul, ci și întreaga familie și tocmai pentru a [...]

2702, 2018

Dr Louise McHugh: “Introducere în Terapia de Acceptare și Responsabilizare” și “O abordare comportamentală pentru înțelegerea și formularea perspectivelor”

Conferința Internațională ABA 2018, cel mai mare eveniment din Sud-Estul Europei dedicat analizei aplicate a comportamentului, are loc între 20 și 22 aprilie și aduce din nou la București cei mai valoroși specialiști din tară și de peste hotare pentru trei zile de prelegeri și seminarii cu privire la cele mai noi teorii și practici în domeniu. Dr Louise McHugh, profesor asociat la Universitatea din Dublin, vine la Conferintă cu două subiecte extrem de interesante: “Introducere în Terapia de Acceptare și Responsabilizare” și “O abordare comportamentală pentru înțelegerea și formularea perspectivelor” Introducere în Terapia de Acceptare și Responsabilizare Terapia de Acceptare și Responsabilizare (ACT) se axează pe sporirea flexibilității psihologice în serviciul realizării valorilor fundamentale ale vieții. Un lucru care distinge ACT de alte psihoterapii este fundamentarea sa în știința comportamentală empirică. Dovezile ştiinţifice sugerează faptul că  [...]