/Blog/

Terapeutul ABA – standarde în dezvoltarea profesională

 Terapeutul ABA, sau Registered Behavior Technician cum este regăsit în sistemul BACB, este persoana direct responsabilă de implementarea planului de intervenție pe care îl dezvoltă coordonatorul echipei (Board Certified Behavior Analyst). Terapeutul ABA își conduce practica sub coordonarea unui BCBA/ BCaBA și este responsabil de implementarea directă a tehnicilor analizei comportamentale aplicate. Terapeutul nu elaborează [...]

Terapeutul ABA – standarde în dezvoltarea profesională 2019-02-22T01:07:08+00:00

Programul KiVa – intervenție universală pentru reducerea și prevenirea bullying-ului în școli

Programul KiVa a fost dezvoltat la Universitatea  Turku din Finlanda, cu finanțare din partea Ministerului finlandez al Educației și Culturii. Dezvoltatorii săi sunt experți care au studiat fenomenul de bullying și mecanismele sale timp de mai multe decenii. Echipa este condusă de doctor profesor Christina Salmivalli și doctor cercetător Elisa Poskiparta. Programul KiVa Anti-bullying este [...]

Programul KiVa – intervenție universală pentru reducerea și prevenirea bullying-ului în școli 2019-02-19T22:56:58+00:00

Adaptarea sarcinilor pentru elevii cu tulburări din spectrul autist. Sfaturi practice pentru cadrele didactice

Atunci cand învățătorul sau profesorul are la clasă un elev cu TSA sau cu altă tulburare de dezvoltare, este nevoit să facă anumite modificări sau adaptari curriculare, în funcție de abilitățile copilului. Aceasă sarcină este o provocare pentru cei mai mulți dintre profesorii din învățământul de masă, din cauza numarului mare de elevi pe care [...]

Adaptarea sarcinilor pentru elevii cu tulburări din spectrul autist. Sfaturi practice pentru cadrele didactice 2019-02-15T08:48:07+00:00

Cum putem folosi realitatea virtuală în terapia copiilor cu tulburări de spectru autist?

Realitatea virtuală este o formă de tehnologie ce permite copiilor să interacționeze și să fie expuși unor medii simulate cu ajutorul calculatorului și a aplicațiilor special concepute. Cele mai multe medii virtuale reprezintă experiențe vizuale, afișate fie pe un ecran, fie cu ajutorul unor ochelari speciali, cu sau fără sunet. Deoarece oferă un mediu securizant [...]

Cum putem folosi realitatea virtuală în terapia copiilor cu tulburări de spectru autist? 2019-02-13T08:55:42+00:00

Impactul laudei asupra copiilor cu autism

Se întâmplă frecvent să uităm cât de importantă este recompensarea copiilor pentru comportamentele lor dezirabile. În calitate de părinți, tindem să observăm comportamentele indezirabile ale copiilor, adică ceea ce fac greșit și să corectăm acele acțiuni, în loc să apreciem ceea ce fac bine copiii noștri.  Mai mult, uităm să acordăm atenție lucrurilor simple pe [...]

Impactul laudei asupra copiilor cu autism 2019-02-08T08:59:53+00:00

Autismul la televizor – promovarea stereotipurilor în mass-media

Cu scopul de a informa și de a schimba modul în care persoanele cu autism sunt privite în societate, apelăm deseori la mass-media. Avem la dispoziție o multitudine de canale de comunicare prin care să transmitem informațiile dorite. Cu toate acestea, efectele acestui proces  nu sunt mereu  cele dorite. În filme și seriale, persoanele cu [...]

Autismul la televizor – promovarea stereotipurilor în mass-media 2019-02-06T08:34:15+00:00

Ce este psihoterapia cognitiv-comportamentală și cum ne poate ajuta?

Caracteristicile  abordării cognitiv-comportamentale Psihoterapia cognitiv-comportamentală (TCC) combină elementele terapiei comportamentale şi ale terapiei cognitive , pornind de la ideea că răspunsurile comportamentale și emoţionale la anumite evenimente sau situaţii nu sunt cauzate direct de acestea, ci de percepțiile şi interpretările făcute asupra acestor evenimente şi situaţii. Abordarea cognitiv-comportamentală este orientată către probleme și vizează atenuarea [...]

Ce este psihoterapia cognitiv-comportamentală și cum ne poate ajuta? 2019-01-25T08:01:49+00:00

Obiective de interes pentru a face integrarea în școală mai facilă

Construirea relației între profesor și elev Acordă timp pentru a construi relația cu elevul. Copiii dezvoltați neurotipic înțeleg profesorul “arhetip” și răspund în mod pozitiv feedbackului constructiv oferit de acesta. Lipsa înțelegerii elementelor sociale face parte din problematica tulburărilor din spectru autist. Din acest motiv, copiii cu TSA nu vor răspunde instrucțiilor cadrului didactic pentru [...]

Obiective de interes pentru a face integrarea în școală mai facilă 2019-01-23T08:59:54+00:00

Proiectele tematice – un alt mod de a învăța

Predarea  în cadrul terapiei ABA se realizează în mai multe moduri. Copilul acumulează cunoștințe despre animale, mediul înconjurător, natură sau meserii în timpul terapiei, cu scopul de a le integra și a le generaliza în mai multe contexte. Proiectele tematice contribuie la acest proces, fiind, totodată, o activitate ce implică utilizarea mai multor abilități (scris, [...]

Proiectele tematice – un alt mod de a învăța 2019-01-18T08:50:05+00:00

Înscrieri deschise pentru cea de a VIII-a ediție a Conferinței Internaționale ABA – 12-14 aprilie, la București

Pentru al optulea an la rând, Asociația de Terapie Comportamentală Aplicată (ATCA) și Asociația Help Autism, două dintre cele mai mari organizații din România dedicate recuperării copiilor cu autism, aduc la București lectori români și internaționali de prestigiu, din dorința de a oferi răspunsuri la provocările specialiștilor, cadrelor didactice și părinților în procesul de recuperare [...]

Înscrieri deschise pentru cea de a VIII-a ediție a Conferinței Internaționale ABA – 12-14 aprilie, la București 2019-01-15T11:06:02+00:00