//Cum pregătești o lecție care utilizează răspunsul în cor și/sau cartonașele de răspuns
  • răspunsul în cor

Cum pregătești o lecție care utilizează răspunsul în cor și/sau cartonașele de răspuns

Cum pregătești o lecție care utilizează răspunsul în cor și/sau cartonașele de răspuns

Tehnica de predare care folosește răspunsul în cor s-a dovedit ca fiind extrem de utilă mai ales pentru acele clase în care există elevi care adeseori deranjează ora sau nu reușesc să-și mențină atenția pentru foarte mult timp. Această tehnică de predare este extrem de antrenantă și copiii o găsesc ca fiind foarte amuzantă . Eficiența ei a fost dovedită deja și tot ceea ce ne rămâne de făcut este să o implementăm și în școlile de la noi.

William Heward ne oferă niște sfaturi extrem de utile cu ajutorul cărora să reușim să planificăm extrem de bine o lecție prin care predarea să se facă folosind tehnica răspunsului coral sau a cartonașelor de răspuns.

  1. Specificaţi un rezultat de învăţare măsurabil pentru respectiva lecţie. Specificaţi ce ar trebui să cunoască sau să ştie să facă un elev la terminarea lecţiei. Afirmând că elevii „vor şti” sau „înţelege” un concept sau o abilitate nu este un rezultat măsurabil al procesului de învăţare. Gândiţi-vă cum vor folosi elevii cunoştinţele şi/sau abilităţile prezentate în lecţie, ulterior. Vor fi nevoiţi să identifice o clasă de obiecte sau evenimente când vor primi anumite informaţii de identificare? Vor fi nevoiţi să îşi amintească anumite evenimente şi/sau figuri istorice? Trebuie să parcurgă anumiţi paşi pentru un anumit exerciţiu de algebră? După ce aţi stabilit ce trebuie să înveţe elevii dvs. în cadrul lecţiei, asiguraţi-vă că testele dvs. CR şi/sau RC oferă o posibilitatea practicii directe şi repetate pentru obiectiv.
  2. Scrieţi notiţe pentru introducerea lecţiei şi pentru metoda conform căreia vor fi rezolvate sarcinile educaţionale elementare.

Notiţele vor include ce veţi spune şi ce veţi face cu elevii la începutul lecţiei. Menţionaţi:

  • Obiectul lecţiei (adică, spuneţi şi/sau arătaţi elevilor ce trebuie să înveţe în timpul lecţiei)
  • Direcţionarea şi ajustarea testelor CR şi/sau RC. Asiguraţi-vă că prezentaţi elevilor unul sau două exemple cu CR şi RC

Notaţi cum se vor desfăşura sarcinile CR şi/sau RC. Fiţi specific în descriere:

  • Cum veţi prezenta întrebările, problemele, elementele, scenariile, etc. pentru elevi
  • Durata şi punctele de trecere ale pauzelor de gândire
  • Cum veţi atenţiona elevii să răspundă la unison
  • Cum veţi reacţiona la răspunsurile corecte
  • Procedurile utilizate pentru corectarea erorilor
  1. Dezvoltarea planului lecţiei. Nu este necesar să notaţi tot ce veţi spune şi face de-a lungul întregii lecţii. Elaboraţi un plan cu suficiente detalii (ex. cu referinţe la materialele educaţionale, cum ar fi fişele PowerPoint, graficele, aparatele, etc. necesare lecţiei) pentru a avea totul organizat înainte de lecţie şi pentru a vă orienta în timpul lecţiei, cu scopul de a nu pierde timp în încercarea de a vă hotărî /aminti ce trebuie să faceţi în continuare.
  2. Faceţi sau obţineţi cartonaşe cu răspunsuri. Asiguraţi-vă că RC-ul dvs. este funcţional, uşor de utilizat de elevi, facil pentru dvs. să le vedeţi şi cu o durată rezonabilă. Pentru sugestii legate de obţinerea unui RC scris, consultaţi rezumatul: Cum să obţineţi propriul set de cartonaşe cu răspunsuri scrise.
  3. Testaţi lecţia măcar o dată. Încercaţi lecţia „off-Broadway” înainte de a o susţine cu elevii. Parcurgerea unei lecţii noi cu membrii familiei sau cu prietenii, ca elevi, vă dă posibilitatea să descoperiţi orice blocaje şi să le remediaţi înainte de începerea lecţiei. De asemenea, acest lucru vă dă posibilitatea să susţineţi lecţia cu mai multă uşurinţă şi mult mai fluent în faţa elevilor.

Referinţe

Heward, W. L, Courson, F.H. & Narayan J.S (1989). Utilizarea răspunsului în cor pentru creşterea nivelului de răspuns din partea elevilor, în timpul lecţiilor în grup. Teaching Exceptional Children, 21(3), 72-75

Heward, W. L., Gardner, R., III, Cavanaugh, R. A., Courson, F. H., Grossi, T. A. & Barbetta, P. M. (1996). Toată lumea participă în această clasă: utilizarea cartonaşelor cu răspunsuri pentru creşterea nivelului de răspuns din partea elevilor. Teaching Exceptional Children, 28(2), 4-10

Wood, C.L & Heward W.L. (2012) Gălăgia eficientă! Utilizarea răspunsului în cor pentru creşterea eficienţei procesului educaţional al grupului. Manuscris in curs.

 

2018-02-23T12:50:50+00:00