/, Știri/Etapa finală a proiectului „Integrarea în școală a copiilor cu tulburări comportamentale și TSA”. Lansarea ghidului de „Tehnici de lucru la clasă”

Etapa finală a proiectului „Integrarea în școală a copiilor cu tulburări comportamentale și TSA”. Lansarea ghidului de „Tehnici de lucru la clasă”

Asociația de Terapie Comportamentală Aplicată (ATCA), în parteneriat cu Kaufland România, a derulat în perioada septembrie-decembrie 2016 proiectul  “Integrarea în școală a copiilor cu tulburări comportamentale și din spectrul autist”. Etapa finală a proiectului, derulată în luna decembrie 2016, a avut rezultate remarcabile astfel încât beneficiarii finali ai întregului proiect au fost: 6 școli, 525 elevi observați la clasă, 40 elevi evaluați individual și 131 profesori participanți la cursuri de analiză aplicată a comportamentului.

Odată cu acest finalizarea acestui proiect, lansăm ghidul de “Tehnici de lucru la clasă la clasă pentru copiii cu TSA și tulburări de comportament” în care profesori, părinți, specialiști și pasionați de terapia comportamentală aplicată găsesc informații punctuale despre:

  • Ce este analiza comportamentală aplicată?
  • Care este rolul analistului comportamental în terapia individuală?
  • Care este rolul analistului comportamental în şcoală?
  • Analiza funcţională a comportamentului
  • Sistemul de tokeni
  • Tehnicile analizei comportamentale aplicate şi cum pot fi acestea aplicate la nivel de clasă
  • Cazuri punctuale de tulburări comportamentale sau din spectrul autist

Datorită acestui proiect, acest ghid poate fi acum accesat gratuit de către oricine aici: Tehnici de lucru la clasa cu copii cu probleme comportamentale si TSA

Ultima etapă a proiectului, desfășurată în luna decembrie 2016, a constat în susținerea de training-uri practie cu profesorii, de frecvente gamebookers sportivi, bazate pe concluziile perioadei de intervenție la clasă. Profesorii au primit sugestii și recomandări practice în contextul a ceea ce s-a identificat în etapa observațiilor directe.

În cadrul training-urilor, specialiștii ATCA au prezentat tehnici de lucru la clasă și au discutat despre modalități de implementare pe termen lung, particularizări ale tehnicilor și sugestii de management al clasei.

Reamintim că prima etapă din cadrul proiectului s-a desfășurat în perioada septembrie-octombrie 2016, unde au participat 131 de cadre didactice din cele șase școli menționate mai sus. Profesorii participanți sunt cadre care predau clasele I-IV și V-VIII, consilieri școlari, psihologi, profesori itineranți (care asistă la clasa copiii cu autism sau tulburări de comportant). Aceștia au asimilat cunoștințe despre analiza aplicată a comportamentului, despre simptomogii, și tehnici teoretice de lucru la clasă în situații de tulburări de comportament și din spectrul autist (ADHD, agresivitate, autostimulări, pierderi mari de atenție, ecolalie s.a.)

Mai mult, în cadrul cursurilor teoretice, cadrele didactice au putut iniția discuții despre exemple clare din clasele lor, astfel încât specialiștii ATCA au putut oferi sfaturi și sugestii bazate pe cazuri concrete.

La începutul cursurilor, cadrele didactice au primit o mapă cu materiale despre intervenție la clasă, realizate de specialiștii de la ATCA, cartea Semnează aici, gândită de experții în ABA ca un instrument de pharmacy online intervenție și exemple de evaluări și observații la clasă, pentru a înțelege mai bine diferențele dintre copii cu tulburări comportamentale și cei cu tulburări din spectrul autist (TSA).

A doua etapă a proiectului, derulată în luna noiembrie 2016, a constant în workshop-uri ținute în sălile de clasă, evaluări psihocomportamentale prin observare directă la clase și realizarea de evaluări individuale pentru anumiți copii depistați cu tulburări diverse, cu recomandări concrete de intervenție adresate de experții ATCA cadrelor didactice.

Experții care au susținut partea teoretică a cursurilor au mers ca observatori în școlile repartizate fiecăruia, în echipă de câte doi. Au observat eleviiși comportamentele acestora atât în timpul orelor, cât și canadian pharmacy în timpul pauzelor. Astfel, s-au putut identifica copiii care au nevoie de intervenții personalizate. De asemenea, specialiștii ATCA au făcut și recomandări generale de managementul clasei către cadrele didactice.

În această etapă, au fost observați 525 de elevi cu vârsta cuprinsă între 7 și 15 ani, din care 40 au fost selectați pentru a li se oferi evaluări individuale, în urma cărora au fost implicate direct și familiile acestor copii. Familiile au primit evalurile individuale și au fost ajutați să se orienteze pentru a primi susținere psihologică de specialitate, în funcție de tulburările diagnosticate per copil.

Proiectul „Integrarea în școală a copiilor cu tulburări comportamentale și din spectrul autist‟ a fost creat pentru ca 100 de cadre didactice din București să beneficieze de training-uri susținute de specialiștii din cadrul ATCA, astfel încât să fie pregătite să integreze la clasă copii cu autism și/sau diverse probleme de comportament, atât prin cursuri teoretice, cât și prin activități practice în timpul orelor.

Din experiența noastră cu astfel de training-uri, există o nevoie uriașă de informare a profesorilor legat de acest subiect. În fiecare școală există copii cu probleme de comportament sau tulburări din spectrul autist, iar profesorii au mari greutăți în a-i ajuta să se integreze în grupul de copii.
Training-urile organizate până acum de ATCA pentru instruirea profesorilor au fost extrem de aglomerate, numărul celor care vor să învețe cum să gestioneze problemele de comportament la ore fiind extrem de modafinil ridicat. Sistemul public de educație nu oferă soluții viabile pentru a gestiona adecvat copiii cu probleme de comportament.

După demarea proiectului, rezultatele au fost mai mult decât satisfăcătoare, iar situația punctuală din fiecare școală a cerut modificări de structurare, astfel încât resursele uzitate să fie exploatate la maximum.

Școlile participante la proiect au fost în număr de șase, nivel ciclu primar și gimnazial:

• Școala Geo Bogza, sector 1,
• Școala nr. 20, sector 3,
• Școala nr.149, sector 3,
• Școala nr. 87, sector 3,
• Școala nr. 152, sector 1,
• Școala nr. 79, sector 4

Cei cinci psihologi specializați în terapie ABA din cadrul asociației care s-au implicat în implementarea proiectului sunt certificați internațional, urmează programe de specializare cu experti norvegieni și din SUA, și coordonează programe în cadrul asociației noastre. Aceștia sunt urmatorii:

• Anca Dumitrescu, psiholog, BCBA – COORDONATOR
• Claudia Matei, psiholog, BCaBA
• Laura Ciobanu, psiholog, consultant ABA
• Ana Maria Bogdan, psiholog, consultant ABA
• Andra Tabără, psiholog, consultant ABA

Mulțumim tuturor celor implicați în proiect și companiei Kaufland România pentru susținere și încredere!

2018-02-23T12:51:14+00:00