//Integrarea în școală a copiilor cu tulburări comportamentale

Integrarea în școală a copiilor cu tulburări comportamentale

În perioada Septembrie – Decembrie 2016, ATCA, în parteneriat cu Kaufland România, organizează cursuri pentru 100 de profesori din cinci școli publice din Capitală, în beneficiul a 100 de familii și copii de școală cu vârsta cuprinsă între 6 și 14 ani.

100 de cadre didactice din București vor beneficia de training-uri susținute de specialiști din cadrul ATCA, astfel încât să fie pregătite să integreze la clasă copii cu autism și/sau diverse probleme de comportament.

În fiecare școală există copii cu probleme de comportament sau tulburări din spectrul autist, iar profesorii au mari greutăți în a-i ajuta să se integreze în grupul de copii.

Training-urile organizate în trecut de ATCA pentru instruirea profesorilor au fost extrem de aglomerate, numărul celor care vor să învețe cum să gestioneze problemele de comportament la ore fiind extrem de ridicat. Sistemul public de educație nu oferă soluții viabile pentru a gestiona adecvat copiii cu probleme de comportament, astfel încât prin acest proiect susținut de Kaufland România, se încearcă o remediere a problemei măcar în cinci școli din sistemul public.

Proiectul propune ca, în prima fază, profesorii să asiste la cursuri de pregătire teoretică, iar ulterior specialiști ATCA vor merge în cele cinci școli și vor asista la orele de curs pentru a elabora planuri de intervenție personalizate pentru copiii cu autism sau alte probleme de comportament.

De asemenea, părinții copiilor din cadrul proiectului vor beneficia de training-uri separate, dacă aceștia vor.

Cei cinci psihologi specializați în terapie ABA din cadrul asociației care se vor implica în implementarea proiectului sunt certificați internațional, urmează programe de specializare cu experti norvegieni și americani, și coordonează programe de terapie în cadrul asociației. Aceștia sunt:kaufland-poster-2

  • Anca Dumitrescu, psiholog, BCBA – COORDONATOR
  • Claudia Matei, psiholog, BCaBA
  • Laura Ciobanu, psiholog, consultant ABA
  • Ana Maria Bogdan, psiholog, consultant ABA
  • Andra Tabără, psiholog, consultant ABA

În urma acestui proiect, specialiștii ATCA vor compune un ghid practic de „Tehnici de lucru la clasă cu copii cu tulburări de comportament și TSA‟, din ale cărui aproximativ 50 de pagini se pot extrage toate lucrurile esențiale predate în timpul proiectului, astfel încât toți cei implicați în proiect, dar și din afara acestuia, să poată învăța practic cum să remedieze problemele de comportament la școală și acasă ale copiilor.

În paginile acestui ghid se vor regăsi studii de caz, cu situații concrete întâlnite în timpul proiectului, planuri de intervenție punctuale, particularizate, dar și generaliste, și recomandări și sfaturi practice de tehnici de lucru adecvat în gestionarea tulburărilor de comportament întâlnite.

Începând cu Ianuarie 2017, acest ghid va putea fi accesat on-line de orice persoană interesată de domeniu sau care are nevoie de ajutor practic în această arie.

2018-02-23T12:51:18+00:00