//Petrecerile și evenimentele sociale pentru copiii cu TSA

Petrecerile și evenimentele sociale pentru copiii cu TSA

De ce petrecerile pot fi dificile pentru copiii cu tulburări de spectru autist

Petrecerile cu copii și adunările sociale pot reprezenta o mare șansă pentru copii de a-și exersa și dezvolta abilitățile sociale într-un mediu favorabil. Dar copiii cu tulburări de spectru autist (TSA) pot găsi petrecerile și grupurile sociale dificile.

Petrecerile înseamnă a juca jocuri, a-și aștepta rândul, a asculta instrucțiuni – sau doar a sta lângă alți oameni. Toate acestea pot fi dificile pentru copiii cu TSA, care au adesea probleme cu comunicarea și interacțiunea socială.

Unii copii cu TSA sunt ușor copleșiți de ce se întâmplă în jur. Poate că le este greu să facă față zgomotului altor copii care râd și strigă, muzicii sau oamenilor care cântă „La mulți ani” împreună.

“Jocurile de petrecere sunt prea mult pentru fiul meu. Noi facem petreceri în parc, astfel încât copiii pot să alerge și să se distreze.”- părintele unui copil cu TSA

Planificarea evenimentelor sociale cu copilul dumneavoastră cu tulburare de spectru autist

O poveste socială despre petreceri ar putea fi un prim pas bun. Puteți să vă concentrați povestea pe ceva specific, cum ar fi așteptarea rândului sau cum să se comporte când cineva câștigă un joc. De asemenea, puteți să întrebați organizatorul ceea ce se va întâmpla la petrecere și să creați un orar vizual pentru a-l ajuta pe copil să anticipeze ce se va întâmpla în anumite momente.

Jocurile de rol sunt o altă modalitate bună de a vă pregăti copilul pentru o petrecere. De exemplu, tu și copilul tău puteți să vă imaginați unele lucruri care se pot întâmpla la petrecere: când ajunge, când spune „Bună”, când își așteaptă rândul.

Modelarea video poate ajuta, de asemenea. Puteți viziona videoclipuri gata făcute pentru a ajuta copilul să învețe abilități sociale, cum ar fi cum să se comporte în mod adecvat la o petrecere. Efectuarea propriilor videoclipuri este, de asemenea, o idee bună.

Un „plan de evadare” dacă copilul se simte copleșit ar putea ajuta și el. De exemplu, planificați să vă duceți copilul la o plimbare sau să stați într-o cameră liniștită. Un „kit de supraviețuire” cu jucăriile preferate ale copilului, cărți sau gustări ar putea să calmeze lucrurile dacă este necesar.

Construirea de abilități

De exemplu, s-ar putea să știți că copilul se supără atunci când pierde un joc. Deci ați putea lucra la a pierde într-un mod pașnic. Puteți dezvolta abilități în acest domeniu prin:

  • folosirea unei povești sociale care arată că e în regulă și să pierzi;
  • practicând pierderi la jocurile ce țin de noroc, cum ar fi „Șerpi și scări”;
  • învățând copilul să spună: „Foarte bine, ai câștigat!”;
  • folosirea unei recompense de 10 minute de activitate preferată de fiecare dată când copilul utilizează tehnicile exersate și pierde comportându-se frumos. Este posibil să trebuiască să oferiți recompensa la petrecerile aniversare încă de când ajungeți.

Articol oferit de Robertina Ciobanu

Sursa

2018-05-23T08:40:50+00:00