MIRIAM 2018-02-23T12:51:31+00:00

Project Description

Miriam are cinci ani și este o fetiță drăguță, plină de energie, dar care la început avea dificultăți foarte mari în ceea ce privește comunicarea de orice fel. Pur și simplu nu reacționa la absolut nimic. Din cauza acestor probleme, Miriam a ajuns în centrul nostru unde a început terapia în anul 2014.

Mama ei ne-a povestit că cel mai greu lucru i-a fost atunci când și-a data seama că Miriam nu îi poate spune ce o doare sau de ce este tristă, că nu poate cere lucruri simple pe care le solicită orice copil , de exemplu să spună ce-și dorește să-i aducă Moș Crăciun sau că are poftă de o înghețată sau ca pur și simplu vrea să se joace sau are chef să meargă în parc să se plimbe.

„Căutând o soluţie şi ceva concret pentru a o ajuta pe Miriam, am primit recomandarea de a merge la centrele ATCA. Nu ştiam nimic despre tot ce înseamnă acest proces de recuperare şi nu îmi puteam imagina câtă muncă înseamnă tot ce urma să facem!
Am fost impresionată de echipa cu care Miriam urma să lucreze, de terapeutele care s-au implicat profesionist, dar şi sentimental în toată această poveste. Miriam era non-verbală acum 3 ani, nu cunoştea denumirea obiectelor şi nu era interesată de ceea ce se intmapla în jurul ei. De aici am pornit! Însă, cu multă muncă, cu răbdare şi prin susţinerea multor oameni cu inima mare, progresele sunt vizibile şi impresionante: Miriam ştie să ceară, să denumească obiecte, să pună câteva întrebări, să descrie 3-4 lucruri despre ea. Este pasionată de cărţi, de poveşti, de puzzle şi de pian!”

Supravegheată și îndrumată în permanență de terapeuta ei, Miriam a depășit orice așteptare, chiar și a terapeutei care știe foarte bine că în problemele de comunicare e cel mai mult de muncit. Copiii că Miriam pot avea probleme mari în a reuși să înțeleagă comunicare non-verbală cum ar fi contactul cu ochii și expresiile faciale.

La ATCA, astfel de probleme sunt rezolvate cu succes prin sisteme de carduri cu imagine, limbajul semnelor și multe alte tehnici folosite în funcție de copil și de tipul/gradul de afecțiune.

Cu Miriam lucrurile au fost foarte delicate, ea fiind destul de agresivă atunci când terapeutul încerca să o facă să-și depășească limitele. Trebuia încurajată, dar fără să fie forțată și asta a reușit foarte bine atunci când terapeuta a descoperit pasiunea lui Miriam pentru muzică, mai exact, lecțiile de pian. Momentele când se așează la pian au devenit favoritele ei și atunci devine extrem de comunicativă și asimilează mult mai mult ca de obicei.

Acum, Miriam poate fi considerată un succes! Merge la grădiniță, interacționează cu cei din jurul ei, le caută prezența, vorbește și știe să-i cheme pe ceilalți copii la jocurile inițiate de ea.

Anul trecut, Miriam a participat la prima ei serbare și mama ne-a povestit, emoționată, tot ce a făcut Miriam acolo și toți din Centru ne-am simțit ca și cum am fi fost cu toții acolo, alături de ea.

„Serbarea de Crăciun a fost prima ocazie în care Miriam a spus o poezie, a stat pe scăunele alături de colegii ei şi s-a apropiat , timidă, de Moşul cu barbă albă pentru a primi cadoul. A fost foarte emoţionant să o vedem că pe orice alt copil, ţopăind veselă, cântând şi bucurându-se de cadoul primit. Ne-am bucurat toţi de acest pas şi abia aşteptăm şi următoarele serbări :)” 

Concluzia noastră ca terapeuți este aceea că orice copil cu autism are ceva de spus și de oferit. Putem afla ce, numai atunci când vom învăța să comunicăm cu ei. Dacă ei ar putea să se exprime, probabil ca ne-ar spune:

“Învață să vorbești limba mea și atunci voi învăța și eu limba ta!”

Project Details

Categories: