//Situațiile dificile din timpul pauzelor pentru copiii cu TSA. Soluții practice pentru a petrece timpul în pauză

Situațiile dificile din timpul pauzelor pentru copiii cu TSA. Soluții practice pentru a petrece timpul în pauză

Școala poate fi o adevarată  provocare pentru copilul sau tânărul cu TSA, iar perioadele de timp sau activitățile nestructurate cum ar fi pauzele, spre exemplu, deosebit de dificile.  În acest articol vom încerca să oferim ofere soluții simple prin care copilul dumneavoastră să facă mai ușor față provocărilor de acest gen.

Copiii și tinerii cu autism întâmpină dificultăți în comunicare, interacțiune socială, își fac mai greu prieteni  și jocul lor poate să fie repetitiv și, uneori, considerat bizar de către ceilalți copii. Din această cauză, terenul de joacă poate fi intimidant,  în special pentru că majoritatea copiilor sau tinerilor cu TSA au dificultăți în interpretarea mesajelor nonverbale sau în înțelegerea situațiilor sau regulilor sociale. Este posibil ca aceștia să aibă dificultăti în dezvoltarea competențelor sociale.

Copiii și tinerii cu tulburare de  spectru autist au mare nevoie de structură și rutină, pentru că îi ajută să se descurce într-o lume imprevizibilă.  Aceștia întâmpină următoarele situații la școală:

–  au dificultăți în înțelegerea comportamentului altor persoane.

– duc o luptă permanentă  pentru a face față imprevizibilității.

– au nevoi senzoriale diferite.

– Pot avea momente în care să își gestioneze mai greu emoțiile sau pornirile

–  Se pot simți copleșiți din cauza multitudinii de stimuli din jur

–  Se pot afla în situații noi, cu care nu s-au mai întâlnit, și cărora nu știu să le facă față

Pentru a găsi soluțiile optime pentru copilul sau tânărul cu autism este important să mențineți o legătură strânsă cu școala iar comunicarea să fie permanentă. În rândurile care urmează, vă oferim câteva sugestii pe care să le propuneți la școală, astfel încât copilul dumneavoastră să se simtă mai confortabil în mediul școlar în timpul pauzei sau timpului liber petrecut în curtea școlii.

“ Pașaport de comunicare”

Creați pentru copilul dumneavoastră un caiețel pe care să îl aibă la el în permanență. În acest caiețel, notați toate datele pe care le considerați relevante despre copil. Ce anume îl motivează, ce îi place să facă, dar mai ales care sunt soluțiile la care personalul școlar poate să apeleze atunci când întâmpină o situație dificilă alături de copilul dumneavoastră. Spre exemplu: puteți să sugerați un sistem de tokeni simplu și o recompensă de final pentru a-l determina să colaboreze mai bine în timpul orelor.

Supraveghere

Supravegherea bună și atentă în timpul activitățiilor nestructurate este esențială. Personalul școlar  poate monitoriza și observa copiii și tinerii cu autism și apoi poate identifica și impărtăși nevoile de sprijin ale celor care nu își pot exprima nevoile sau nu pot face față anumitor situații sociale. Comunicați în permanență cu familia și echipa terapeutică a copilului astfel încât să găsiți cele mai bune soluții pentru a depăși astfel de momente dificile.

La fel de important este să vă asigurați că întreg personalul școlar știe și, mai ales, înțelege care sunt particularitățile tulburării de spectru autist  pentru că în acest fel va identifica și va înțelege mai bine ce este de făcut.

Un loc sigur și liniștit

Este util pentru copiii și tinerii cu autism să aibă un loc sigur și liniștit în care să meargă atunci când simt anxietate sau când sunt supraîncărcați de stimuli senzoriali. Acest lucru ar putea fi inclus în unitatea de integrare scolară, în bibliotecă, sau într-o zonă mai calmă a școlii și poate să nu fie același pentru toți elevii cu autism.

Pentru a evita stigmatizarea acelui loc , este indicat să alegeți o zonă care are multe utilizări stabilite. Discutați cu școala pentru a afla dacă pot desemna o zonă pentru copilul dumneavoastră și  dacă aceasta poate fi folosită și la începutul și sfârșitul zilei școlare.

 

2018-06-27T07:53:49+00:00